HTML

Vakk! Macska! - ugatni még a macskának is szabad

Morfondírok - aki nem ismeri, az alapvicc a (mostanában állandóan eszembe jutó - vajh miért???) nyolcvanas évekből: Rendőr: "mit csinál maga ott??" Civil: "morfondírozok" Rendőr: "Na adja csak ide azonnal azt a morfondírt!"

Friss topikok

Linkblog

A nyuszika sapkája

2010.10.14. 10:02 Vakmacska

Idestova húsz éve vagyok ún. munkavállaló, különféle munkahelyeken. Idestova húsz éve érzem úgy, hogy a mindenkori ún. gazdaságpolitika rókái, farkasai meg hiénái egyfolytában engem találnak meg mint nyuszikát, akin sapka van. Vagy épp nincsen.

Pályakezdő koromban azért volt rajtam sapka, mert mertem frissen alakult, kicsi és külföldi cégeknél dolgozni, valamennyivel többért, mint a vidéki kórházi takarítónő. Járt is érte 42%-os adó. Beteg nem mertem lenni, mert nem volt TB-ügyintézőm a kétfős cégnél, tehát pénzt valamikor öt év múlva kaptam volna, ha kapok, büntit viszont tutira, mert a zöld, piros pecsétes akármit nem oda küldtem vagy nem volt rajta mackósajtpapír.

A kilencvenes évek derekán először a nálam három évvel idősebb unokatesóm volt először a nyuszika, mert gyereket mert szülni, és az akkoriak bölcsessége szerint nem járt neki semmi, mert előtte (dőltbetű) volt bevétele. Ja hogy szüléskor már semmi? OMBM (oldd meg, b+, közkedvelt menedzsment-módszer). Utána én is ismét nyuszika lettem, miért nem dolgozom nagyvállalatnál, itt van ez a sok remek cafateria-elem, adómentesen. Ja hogy ötfős vagy ötvenfős cégnél nem éri meg??? Hááá így jártá, a többieknek pedig milyen jó az üdülési csekk, ebédjegy meg mifene. Meg közalkalmazotti kedvezmények, miért nem dolgozol nekünk. És miért nincs mégis gyereked, mert közben rájöttünk, hogy mégis kellene az.

Pár évvel később szültem egy gyereket. Jaaa, ez meg az meg amaz csak a szegény kis rászorulóknak jár, illetve mindenkinek, aki papíron elég kevés jövedelmet mutat ki, a többit vizsgálni drága.És legyek szíves átfáradni a magán-egészségügybe, mert rám már nincs keret, szegény rászorulók is elegen vannak várólistán. ja fizesd ki a többiek BKV-bérletét is, mert há nekik nem telik arra.

Visszamentem dolgozni. Még jó hogy volt aki őrizze a gyereket, mert bölcsi aligha akadt volna, dehát mért nem maradsz otthon, mer az jó. Vettünk házat, hogy legyen a gyereknek valami helye, fizess, rohadék, a pénzt átváltottad ekvivalens értékű ingatlanra, aminek nem kamata, hanem kiadása lesz? Mindegy, vagyont szerezté, fizess. Akkor is, ha két lakást adtál el érte, és három generáció lakik egy fedél alatt, cserealapként mi csak az egyiket számítjuk be, mert csak. Azt hogy a házad tizenöt százalékkal ér kevesebbet két év múlva, meg nem láthattuk előre.

Vettünk autót. használtat, mert a kereskedésben nyuszikák voltunk sapkában, mivel nem akartunk se hitelt, se lízinget. Ja, úgy háromszázezerrel drágább (hogy örültek volna nekünk  négy év múlva a nyamvadt kápénkkal....)

Elmentem nagyvállalathoz dolgozni. Végre van cafateria! Nem kell dobozban hordani a kaját, adnak enni, magánnyugdíjpénztár és egészségbiztosítás, gondoskodj magadról, mert mi aztán nem fogunk. Hűha, egy év múlva már észbe is kaptak, a rohadt nyúlja, nincs rajta sapka, adóztassuk meg azt a cafateriát.

Miközben a nyúl a sapkájában a második gyerekét várta, rájöttek, házban lakni fölösleges luxus. Te piszok nyúl, neked csak panel járna! Fizess, egyhavi gyedet legalább. Csak mert van egy ilyened, nem, Pisti nem fizet, neki két kicsi lakása van, ja az egyiket kiadja havi ötvenért, az nem érdekes. Ja hogy már egyszer fizettél vagyonszerzés címén? Kit érdekel, ezentúl évente fogsz. Még jó, hogy az AB elmeszelte az egészet. A gyerekre? Arra nem jár adókedvezmény, csak segély a rászorulóknak, tudod, aki papíron....hagyjuk.

Már kezdtem örülni a egy hónapja mégis legalább tervben feltámasztott családi adókedvezménynek, valaki még rajtam kívül megint értékeli a kisnyulakat, a jövendő adófizetőket. Ahá, de már megint sapka van rajtam. Sapka azért, mert egy bejelentett dolgozókkal, tisztességes fizetésekkel, tisztességes hatékonysággal dolgozó, az átlagembernek is hasznos szolgáltatást kínáló cégnél vagyok alkalmazott, amely nem átall nyereséges lenni és nem "termel" mondjuk bauxitot vörösiszappal. Ráadásul nem kis nyomásra és némi megfontolás után nem átallottam öngondoskodás címén magánnyugdíjpénztári tag lenni, és számolni a fillérkéket, mi nem fog belőlük kijönni nyugdíjaskoromban. Einstand, ide a csirkelábat! Még jó, hogy gyeden vagyok, valamivel kisebb a bukó. Te hülye, miért is nem vagy minimálbérre bejelentve, az a nyerő, a többit ha van, el lehet dugni a cihába vagy Seychelles-en.

Ha holnap kiváltom a vállalkozói engedélyt, akkor biztos hamisarcú, munkásnyúzó adócsaló, nyerészkedő kapitalista leszek (akkor is, ha csak önmagamat zsákmányolom ki), ha maradok a gyerekkel itthon, akkor vérszívő élősködő. Ha visszamegyek alkalmazottnak a tisztességes üzletmenetet folytató céghez, balek.

A nyulak nem szeretik vinni a puskát, ezért elég sokan elfutottak oda, ahol legalább nincs permanens vadászidény. Én meg öreg vagyok hozzá, de szeretném legalább itt kifejezni, hogy már bohócnak is öreg vagyok.

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vakmacska.blog.hu/api/trackback/id/tr682370674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása